Imatge muntanyes
La Web de les 50.000
i una fotografies del món

INICI :: TORNAR ::

La Travessa del Pirineu pel GR-11
De Arinsal, Andorra, a la vall Ferrera
amb la volteta pels 3000s de la Pica d'Estats
Del 10 al 13 d'agost de 2.009

I continuant un altre any un nou tram del GR11 amb el Tio Joaquim, el10 d’agost de 2009 tornem a les "andades", i com està manat i per variar, amb una bona pujadeta. Sortim d’Arinsal (1.560ms.) per la pista que entra Parc del Alts Pirineus. En un revolt la deixem i agafem el sender que es dirigeix cap el Torrent del Comapedrosa i puja per ell. Aquest ens porta fins el refugi del mateix nom (2.260ms.) on passem la primera nit.
Al dia següent, continuem la pujada. Després de passar pel costat dels Estany Negre i el Comapedrosa arribem a la Portella de Baiau (2.785ms.). Allí deixem les motxilles i pugem a Pic de Comapedrosa (2.942ms.), el cim més alt del país dels Pirineus. Una vista fantàstica, Andorra als nostres peus, la Vall de Madriu amb el coll de Vallcivera al fons, el massís de la Pica, les Maladetes i mig Pirineus.
Tornem a la Portella de Baiau i ara tot de baixada fins al Refugi de la Vallferrera. Passem primer pel refugi metàl·lic de Baiau (2.530ms.) amb el llac del mateix nom al costat. Més avall els llacs de Escorves i el Pla de Boet. I finalment el Refugi de la Vallferrera (1.900ms.) on dormim aquella nit, final d’etapa del dia i del Gr11 aquell any.
Al dia seguen etapa de “relax”. Tenint previst pujar a la Pica d’Estats i per no anar a corre cuita partim el trajecte en dos etapes. Així que pugem tranquil·lament a dormir a l’estany de Sotllo, i jo, aprofitant la tarde, i ja que estàvem allí, faig una escapada al pic de Baborte.
A l’endemà, com aquell que no vol, a pels 5 tres mils. Pugem primer fins l’estany d’Estats (2.465m), des d’on ens dirigim cap el Port de Riufred (2.721m) per continuar per la “cresta” per i passant primer el Rodó de Canalbona (3.005m), després la Punta Gabarró (3.114m) i continuar fins la Pica d’Estats (3.143m). Després el Verdaguer(3.133m) i per ultim cap el Montcalm (3.077m). Finalitzat el recorregut pels tres mils, baixem per la Cometa d’Estats per tornar amunt al coll de Sotllo (2.893m) i ja tot avall a recollir les coses i cap el cotxe.

Estadístiques de GPS:
Distancia recorreguda, 33,2km.
Altura màxima: 3.147m i mínima: 1.567m.
Desnivell ascendit: 3.226m i descendit: 2.963m.

* Dia 01, de Arinsal al refugi de Comapedrosa
* Dia 02, del refugi de Comapedorsa al ref. Vallferrera
* Dia 03, del refugi Vallferrera a vivac estany de Sotllo. Amb pic de Baborte
* Dia 04, volta 3000s de la Pica d'Estats.